Jak można zapisać się do Biblioteki?
Z Biblioteki może korzystać każda osoba po uprzednim zarejestrowaniu u bibliotekarza. Kartę biblioteczną otrzymuje się zaraz po zapisaniu do Biblioteki. W tym samym dniu można wypożyczyć książkę. Szczegóły: kliknij
Jak mogę aktywować internetowe konto biblioteczne, aby sprawdzić stan konta?
Należy udać się do Biblioteki i poprosić bibliotekarza o aktywację Twojego internetowego konta bibliotecznego. Do aktywacji konta konieczne będzie posiadania karty bibliotecznej. Podczas aktywacji konta otrzymasz hasło startowe, które zmienisz przy pierwszym logowaniu. Szczegóły: kliknij
Czy jest możliwość zdjęcia karty w telefonie lub posiadania jej w aplikacji?
Tak, jest taka możliwość korzystania z mobilnej karty w telefonie lub w aplikacjach do tego przeznaczonych. Szczegóły: kliknij
Co zrobić w przypadku zagubienia lub zniszczenia książki z Biblioteki?
Należy skontaktować się z wypożyczalnią dla dorosłych lub dla dzieci, a bibliotekarz pomoże i wskaże dalszą drogę postępowania w takim przypadku.
Jak mam sprawdzić czy potrzebna mi książka znajduje się w księgozbiorze Biblioteki?
Można to sprawdzić nie wychodząc z domu - poprzez katalog online na naszej stronie internetowej. Katalog znajduję się na głównej stronie internetowej Biblioteki lub
w zakładce KATALOG - WEJŚCIE. Uzyskasz informacje o dostępności książki i lokalizacji. KATALOG kliknij
Czy jest możliwość zwrotu książek poza godzinami otwarcia Biblioteki?
Wrzutnia całodobowa daje możliwość zwrotu książek, bez wchodzenia do Biblioteki. Wrzutnia znajduje się przy wejściu do Biblioteki od strony targowiska, uruchamia się po zeskanowaniu kodu z książki. Szczegóły: kliknij
Czy jest możliwość odbioru książek poza godzinami otwarcia Biblioteki?
Tak, jest taka możliwość poprzez KSIĄŻKOMAT, który działa na zasadzie paczkomatu. Po złożeniu zamówienia, otrzymasz kod odbioru. Książki czekają w Książkomacie 48 h. Zamówienia należy wysyłać na adres: infobroker@mbp-oswiecim.pl. Szczegóły: tutaj
Czy można zgłosić książkę do zakupu?
Tak, staramy się uzupełniać nasz księgozbiór o tytuły zgłaszane przez Czytelników. Można taką propozycję zakupu książki złozyć u Bibliotekarza, poprzez stronę internetową Biblioteki lub Facebooka.
Zgubiłem kartę biblioteczną, co teraz?
Należy udać się do Bibliotekarza, zgłosić zagubienie karty, wypełnić formularz z danymi potrzebnymi do wydania nowej karty. Na koncie czytelnika muszą być zwrócone wszystkie książki, audiobooki itd. Koszt wyrobienia nowej karty 5 zł.
W jakim terminie mogę odebrać zarezerwowane książki?
Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (sms/mail) będzie miał 3 dni robocze na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji.